Tuesday, February 1, 2011

TERIMA KASIH SUAMI

Salam Dinihari,


Hari ini saya "bertugas".. ini bermakna saya memulakan kerja  jam 8 pagi tadi dan akan tamat pada esok pagi jam 8 pagi.. dan meneruskan kerja seperti biasa hingga jam 5 petang. Ini perkara biasa dalam tuntutan kerjaya saya, dan saya telah terbiasa dengan keadaan ini.. Tugasan ini atau " bertugas" ini kebiasaannya dua atau tiga kali sebulan sahaja mengikut giliran.


Itu bukan fokus utama entry ini.. Subjek pokoknya, sepanjang bertugas mengikut giliran ini, si suami tercinta tidak pernah bergilir dengan sesiapa menjaga dua anak kecil saya, Awal dan Ibnu, di sepanjang ketiadaan saya. Walaupun puratanya sebulan hanya 3 kali, pengorbanan ini amat besar ertinya.


Suamilah yang bersekang mata menjaga dan menguruskan dua anak ini.. Mengambil mereka dari TASKA, melayan karenah, bermain, menyuap makan, menidurkan mereka, mendengar rengekan "nak pegi mama", dan yang paling mencabar sekali, menidurkan semula si kecil Ibnu apabila dia terjaga mencari mamanya di tengah malam buta.. dan suami terpaksa melalui "amokan" Ibnu ini sekurang-kurangnya 3 kali sebelum pagi hari, sebelum menghantar mereka ke TASKA lagi.


Buat Suamiku, Rahimi bin Abdul Rahman


Terima kasih suami...
Kerana amat menyayangi
Kerana amat mencintai
Kerana amat mengasihi


Terima kasih suami...
Kerana sentiasa memahami
Kerana sentiasa mengerti
Kerana sentiasa menemani


Terima kasih suami...
Kerana selalu di sisi
Kerana sentiasa memberi
Kerana menghadirkan seri


Terima kasih atas keluasan hatimu, menerimaku 
Terima kasih atas segala pengorbananmu
Terima kasih atas tiap titip doamu untukku
Terima kasih kerana sentiasa mendokong tiap langkahku
Terima kasih atas pengertian yang tak pernah henti darimu
Terima kasih atas ketulusan cintamu


Suamiku...
Betapa aku berterima kasih
Betapa aku bersyukur 
Allah telah menghadirkan insan istimewa sepertimu dalam kamus hidupku
Suamiku...
Tiada kata yang cukup untuk menzahirkan perasaanku
Tiada ayat yang  puitis untuk menggambarkan betapa terima kasihnya aku
Namun
Walaupun hanya coretan ini
Mohon terimalah
Ungkapan Terima Kasihku...


Lid: Alhamdulillah, moga kasih dan cinta ini sampai akhir nanti.

No comments:

Post a Comment