Tuesday, March 22, 2011

SAYA "GEGHAMM", SAYA "GEHGHITT"

Assalamualaikum Auntie semua yang saya sayangi,

Nama saya IBNU. Mama kata umur saya satu tahun 5 bulan dan  bulan sepuluh tahun ini, saya akan sambut Happy Birthday yang ke-2. Sampai sekarang, Alhamdulillah... saya masih minum susu Mama saya yang lemak berkrim.


Semalam  secara tak sengaja, saya tergigit kawan saya  Alesya sewaktu di TASKA. Saya GEGHAMMM tengok dia, dia putih melepakkk, sebab geram, saye gigit dia.. Saya bukan nak sakitkan dia, saya cuma nak bagitau dia, dia comel, putih dan cantik...

TAPI... Alesya nangis, kakak dan mama TASKA marah saya... Saya minta maaf, saya cuma nak bagitau Alesya, yang dia comel dan saya suka tengok dia... saya tak tau pun saya gigit boleh buat Alesya nangis... Kesian Alesya, tangan dia merah ada kesan gigi saya...

Petang semalam, mama TASKA bagi tau Mama saya dan tunjuk tangan Alesya yang kena gigit tu... Lepas tu, Mama saya tunggu Papa dan Mama Alesya datang serta minta maaf. Saya pun dah "minta maaf" dengan Alesya... Kami main dan gelak-gelak.. Alesya pun dah tak nangis lagi..


Petang semalam, mcm selalu-selalu jugak...banyak kali mama saya pesan... berkali-kali... "Ibnu jgn gigit kawan, ibnu jangan gigit abang.. ibnu jangan gigit mama tau... nanti tangan kawan merah, tak baik...nanti kawan nangis..nanti kawan sakit.."

TAPI.... saya bukan nak bagi kawan atau abang sakit... saya juga bukan nak bagi mama marah... CUMA...
"SAYA GEGHAMMMM.. SAYA RASA MCM NAK GEHGHITTT JER"...

Emmm... auntie-auntie yang baca ni, tolong la saya, saya dah tak mau gigit kawan saya lagi... nak buat mcm mana ye, bila saya gerammmm...!?

Saya,
IBNU BIN RAHIMI

Lid: Insiden gigit di TASKA lagi...Huhuhu..

4 comments:

  1. alahai...kuat menggigit rupanya ibnu ni ye...mmm, apa kata kak lid berikan dia apa2 toys kan (yg boleh dia gigit la).. mcm danial ni, so far ok lagi..sbb babysitter dia still letak dalam playpen utk budak2 bawah 2 tahun..sorang satu playpen..so, tak de la dia kacau budak2 lain..cuma kalau saja2 babysitter letak danial dengan budak2 lain dalam satu playpen yg sama, danial ni mmg suka pukul ..huhu..

    ReplyDelete
  2. ouch...aunty yg rasa sakitnya ;p sure "N" Mummy dah biasa kena "tokak" ngan Ibnu juga kan? Anak aunty...si Auni pun suka menggigit dan mengoyak dan mengumpil. Gaduh ngan kakak...dia "tokak". Sambil tgk tv habis button control radio di"gerit" nya. Jangan "tokak" orang lagi na Ibnu :)

    ReplyDelete
  3. ala..comelnya.tergelak sy baca entry k.lid ni.hehe

    k.lid,ibnu habit die gigit eh?aleesya cakar.tgn die pantas je nak cakar muka org.sama dgn saya masa kecik2 dulu.tatau la bila nak hilangnye..da byk kali kena marah..

    ReplyDelete
  4. Ayu: hehhhhe... mmmg alahai Ibnu ni... sekarang ni ibnu dapat layanan special kat TASKA, pemantauan sepenuhnya... coz takut dia menggigit... toys semua dah tak jalan ayu, asal geram jer, mana2 bahagian badan kita yang dia sempat, dia gigit...

    Atie: haaa... mmg pun, kalau dia gigit atau nak gigit.. dia cakap "kak' kak" means "tokak"... sebab tok dia dok cakap gigit tu "tokak"... sampai sekarang lekat "kak'..

    AsHra: hmmm, tu la...kata yah dan mak kak lid, masa kecik2 kak lid suka gigit orang gak... mcm tak percaya kan benda-benda mcm boleh "turun" pada nak... tapi mmg mcm betul... bab cakar tu salah satu lagi "kepakaran" ibnu... hheheh..
    Sakit eh ash, bila kena ckar dgn budak kecik ni.. kuku dorang nipis... walaupun pendek tapi tajam...huhuhu..

    ReplyDelete