Tuesday, January 4, 2011

Alahai Anak OmaKK!!

Salam.. 


Pagi tadi baru sampai ofis tak sampai 30 minit, tiba-tiba telefon ofis berbunyi.. ingatkan panggilan official.. tup-tup di talian tiba-tiba dengar suara baby riuh rendah... ops, orang salah nombor kot.. rupa-rupanya pengusaha TASKA tempat Awal dan Ibnu yang telefon.. Berderau darah sekejap, kakak tu cuma bagi tau, " Puan, boleh datang ke TASKA kejap, ada benda nak bincang.. Akak pun tak tau nak cakap mcm mana'..Sob!sob! sambil menagis.. "kenapa kak?" berulang saya tanya dengan penuh rasa berdebar... sob!sob! " " Ibnu menggigit anak orang , akak tak tau nak menjawab mcm mana pada parents". Haaaaaaa....! saya berkejar ke TASKA.


Mmg terkejut saya tgk, ada tiga kesan gigit di belakang baby yang baru berumur 6 bulan.. mama baby pun ada sama.. Muka baby ada kesan calar dan berbekas-bekas ( tapi bukan gigitan). Saya hanya mampu minta maaf, cium baby dan berkali-kali minta maaf... nak salah kan siapa? Ibnu baru setahun 3 bulan, dia belum faham apa yang telah dia buat.. Dan tak sepatutnya sampai ada 3 gigitan, pada saya, seawal gigitan pertama.. pihak TASKA perlu dah alert..mmmmm..


Saya panggil Ibnu, dan tunjukkan kawan dia yang kena gigit... Ibnu hanya menangis, (mungkin kena marah kot tadi). "Tengok tu, kesian kat kawan, kenapa ibnu gigit dia..?" Ibnu nangis lagi... kesian Ibnu, serba salah jadinya saya...


Mama si kena gigit  professional, pengusaha TASKA pun professional. Kata mama si kena gigit, saya tak boleh nak marah, Ibnu pun tak faham kalau marah.. dan saya takut, nanti bila anak saya dah ada gigi, dia pulak gigit anak orang... Kata pengusaha TASKA, mereka sedang sibuk di belakang dan ramai yang menangis waktu tu, jadi tak perasan bila Ibnu menggigit.. Nyatanya ada 3 kesan gigitan di belakang baby.. Huhuhuhu..


Baby dibawa jumpa doc, kata doc, kesan gigit hanya luaran... tak melibatkan dalaman. alhamdulillah... kesan dimuka, mungkin sbb bby sembamkan muka sewaktu digigit... Ya allah! syukur tak ada apa2 anak orang tu... Cumanya dalam perbincangan tadi, saya pesan kpd pengusaha TASKA, sesibuk mana pun, anak2 kecil ni tak sepatutnya dibiarkan main sendiri... perlu di pantau sentiasa.. mereka tak mengerti apa2.. kemalangan boleh berlaku bila-bila. Jika baby tadi tersebam mukanya di bantal mcm mana?


Buat Adik Ibnu..."Alahai anak Omakkkk!" 


Lids: Jgn kita cuai...



Photobucket

2 comments:

  1. sadisnyer citer ni...baru betul anak tenter..buat mama...sabar ye...anakx tengah membesar memang camtu...

    ReplyDelete