Wednesday, January 26, 2011

RAMBUT SINGA

Salam,

Hari ini si kecil IBNU, awal-awal lagi dah beradu.. keletihan gamaknya, mungkin juga tak cukup tidur kerana TASKA dalam proses perpindahan ke tempat baru. Ayahnya The Boys Master pun awal2 lagi dah masuk ke bilik.. Yang tinggal saya dan AWAL berduaan di ruang tamu.. Sambil bergomol2.. sambil layan kartun..sambil mewarna.. sambil BW.

Tahun ini jika mengikut tahun AWAL dah 'ampattt" tahun... tapi memandangkan dia lahir pada bulan 10, saya masih konsider AWAL sebagai 3 tahun 3 bulan.. Pada usia ini AWAL masih memakai diaper, walaupun mulut dah macam bertih jagung.. sebetulnya AWAL dalam proses "diaper free".. Tapi dek kerana mamanya yang tidak betul-betul "Istiqomah", dan kurang yakin, belum lagi berjaya misi ini.

AWAL punya kulit yang sensitif, mudah merah.. mudah gatal dan penggeli orangnya.. Bermacam-macam jenis diaper dah guna, akhirnya mami poko yang paling sesuai.. itu pun masih lagi ada masalah ruam lampin dan kegatalan..

Sedang asyik layan kartun, (mamanya layan Blog) Awal mula menggaru... saya bawa dia ke bilik air, bersih dan sabun bahagian ruam lampin Awal.. Kemudian, saya bagi tau dia.." Awal pakai lampin adiklah ye... tak gatal.." Lampin adik ialah cloth diaper adik... "lampin ni lampin kain, tak gatal"..kata saya.. Lepas sapu cream "dropoline" saya pakaikan dia cloth diaper..

Selang berapa minit... tiba-tiba Awal panggil saya dan cakap.. "Mama pakai lampin kain pun gatal la mama".. hahahhhaa... tergelak besar saya... terus saya terkam dan geletek  dia.... tiba-tiba sambil ketawa Awal cakap "MAMA, RAMBUT MAMA MACAM RAMBUT SINGA LA.." (Rambut singa mengikut kamus AWAL ialah rambut yang tak bersikat ala2 rambut pacak tapi berselerak) nahhhhh! amek sebijik.. Tergelak saya..

Lid: Syukur Ya Allah! Kerana menganugerahkan kebahagian ini.

2 comments:

  1. ala...sweet nya..singa pun ada org sayang kan?

    ReplyDelete
  2. Ye Amirah... mama rambut singa yang tak garang... grrrrrr!!! hehehhe..

    ReplyDelete