Wednesday, January 12, 2011

SELAMAT PAGI KUALA LUMPUR!

Salam,

Selamat pagi Kuala Lumpur! Selamat Pagi Orang Kota dan Selamat Pagi Kota Metropolitan!
Hmmm... Dah lama tak memandu dalam kesesakan di Kuala Lumpur ini sejak 3 tahun bertukar tempat bertugas di Lumut, di Perak..

Minggu ini saya berada di KL sehingga 21hb untuk tugas sementara.
Minggu ini, saya perlu memandu dari rumah ( rumah lama) saya di Bandar Sri Permaisuri ke tempat bertugas di Jalan Semarak..

Perrrghhhh!! Berdebar pulak rasanya, dah biasa memandu dari rumah di Manjung ke Lumut... (tiada traffic jammed dan kesesakan) Di Manjung saya boleh memandu sambir bersiar-siar lagi sewaktu pergi ke tempat kerja... hhehehehe..

Hari ini, sampai 21hb ni... saya jadi orang Kota Metropolitan KL... mengharungi kesesakan lalulintas, bunyi bising dan udara yang sedikit extra asap kenderaannya...

Sesak nafas??!!! Oh tidak...!!! untuk dua minggu ini saya akan enjoy keadaan yang saya lalui ini ( traffik jammed dan etc, etc)... semoga 'kesulitan' ini lebih mengajar saya menghargai kesulitan orang lain, lebih bertolak ansur dan menghormati orang lain di jalan raya... dan lebih berhemah dalam pemanduan.

Lids: Teringin Nak Mkn nasi Lemak Antarabangsa....

7 comments:

  1. salam kenal...
    kakD mai dr blog ben..BTW folo sini juga...17

    ReplyDelete
  2. salam, selamat bertugas di kota raya... tahniah, krn menjadi header pilihan malam ni oleh blogger otai kita, En. Ben Ashaari!!!

    ReplyDelete
  3. salam kunjungan dari BA... tahniah dah direview..^^

    ReplyDelete
  4. huhu..selamat kmbali ke KL..best pe..kat melaka dh ada branch nasik lemak antarabgsa!

    ReplyDelete
  5. Ladyzul, abhamz, Yad'z: Salam kenal juga dari saya. TQ. Tersengih2 sensorang, "seronokkk bangettt..".. Tekezut nengok Follower meningkat... TQ BA krn sudi wat review blog mak budak baru belajar..

    Amirah: Tu la tu, tunggu weekend ni free nak ke Nasik Lemak Antarabangsa.

    ReplyDelete
  6. tahniahhhhhh dipilih oleh BA.. neghh...ngeh...

    ReplyDelete
  7. owh proud mama's diary. patut x dpt cari. id Lid R. ehe^^

    ReplyDelete